Цього місяця у правилах дорожнього руху з'явився новий знак – платна дорога. А якщо є знак, має з'явитися й дорога. І це не ноу-хау, платні дороги – дуже популярна річ у ЄС.

Ця ініціатива давно гуляє високими кабінетами, та як це реально в Україні? На яких умовах і як це працює у Польщі, розповіли «Факти ICTV».

На дорозі від українського кордону до Кракова – понад 200 кілометрів, жодної ямки чи нерівності. Далі – на дорозі портали зі шлагбаумами, за проїзд 60 км беруть 24 злотих – понад 150 гривень. Обмежень на швидкість немає – можна вільно їхати 130км/год. Шлях до Берліна обійдеться в 600 гривень. Дорога не пролягає через населені пункти, на неї ніхто не вибіжить, а для тварин є спеціальні місточки.

Українські далекобійники кажуть, що такі дороги обладнані всіма зручностями. Більшість поляків не проти заплатити, щоб уникнути корків та доїхати швидше.

Розрахуватися можна і готівкою, і онлайн. Оплата може йти автоматично, через супутник.

Популярні новини зараз

Українські війська перейшли в контрнаступ: де точаться бої

Російські окупанти почали перекидати техніку і людей з Криму: збираються наступати в Запоріжжі

ПриватБанк повідомив про важливі зміни з 1 червня: про що варто пам'ятати клієнтам

Нумеролог Владислав Грицай сказав, коли закінчиться війна - місія України почалася: "Виповнюється пророцтво"

Показати ще

В Україні траса Київ-Одеса буде коштувати щонайменше 1000 гривень, каже Володимир Омелян, екс-міністр Інфраструктури України.

«Це не просто ви дали 5 грн і проїхалися всією Україною. Це від декількох до декількох десятків гривень за кілометр», - впевнений він.

Рентабельну і привабливу для інвесторів дорогу вже знайшли – це траса Львів-Краківець і Броди-Рівне. Це 260 км нової дороги, яка пролягатиме паралельно існуючій, але поки що це лише плани.

Платні дороги

У коментарях українці не приховують обурення.

«А чому ви розповідаєте людям лише про Польщу. В інших країнах ЄС оплату можна робити на 10 днів, на 1 місяць, квартал, на рік. Оплата на рік найвигідніша – заплатив менше і користуєшся без проблем. Як приклад у Словаччині автомобіль до 3,5 т: на 1 рік = 50 євро, на 30 днів = 14 євро, на 10 днів = 10 євро (в тому числі ПДВ). Автобани без турнікетів, камери фіксують автомашини і якщо немає оплати приходить штраф. У Німеччині всі дороги безкоштовні, також у Данії та Швеції – безкоштовні», «Стоп-стоп-стоп, у нас і так ВСІ платні дороги, чому ви не скали, що ми платимо 12.63 грн з літра бензина на дороги?», - пишуть люди.

Нагадаємо, "Проїде в будь-яких умовах": киянин створив унікальний всюдихід, за основу взято БРДМ-2 1988 року.

Як повідомляв "Знай.ua", штрафи 17 тисяч гривень: оприлюднено нові правила та покарання за нетверезе водіння

Знай.ua писав, 1500 гривень за паркування у дворах Києва: чи будуть платними стоянки для водіїв