З'явилася інформація, що в Україні можуть заборонити небажані дзвінки на мобільні телефони. Важливо розібратися, про що саме йдеться, адже проект закону вже ухвалено у першому читанні у Верховній Раді.
Про це стало відомо завдяки повідомленню Судово-юридичної газети.
На рівні закону пропонується закріпити, що здійснення небажаних дзвінків або надсилання повідомлень абоненту забороняється, і абонент може подати письмовий запит постачальнику електронних комунікаційних послуг щодо відстеження шкідливих або небажаних дзвінків.
Верховна Рада України схвалила 20 листопада за основу законопроект 8153 "Про захист персональних даних" авторства спікера парламенту Руслана Стефанчука, поданого ще 2022 року.
Гороскоп на 23 листопада для всіх знаків Зодіаку: Близнюки рулюватимуть суботою, Скорпіонів все-таки виведуть із себе
Телефон у ліжку - пряма дорога до могили: чим небезпечний смартфон поруч із вами під час сну
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Зверніть увагу, що серед іншого закон про електронні комунікації пропонується доповнити новими статтями щодо відстеження зловмисних або небажаних викликів абоненту. А також закріпити в окремій статті, що виконання небажаних дзвінків або надсилання повідомлень абоненту забороняється.
Таким чином, абонент має право звернутися до постачальника електронних комунікаційних мереж або послуг із запитом про встановлення контактних даних іншого абонента, який здійснює ці небажані дзвінки та повідомлення.
"Втім, цей запит у письмовій формі повинен містити відомості, що підтверджують, що абоненту здійснюються небажані виклики з номера, за яким здійснено запит, а також письмове зобов'язання абонента використати дані іншого абонента, який здійснює небажані дзвінки, з метою захисту своїх інтересів у суді та не використовувати дані з іншою метою", - пояснюють у Судово-юридичній газеті.
Надалі постачальник електронних комунікаційних мереж або послуг зобов'язаний протягом 10 днів надати відповідь абоненту про задоволення запиту або відмову від задоволення.
Постачальник може відмовити, якщо запит не містить усіх відомостей.
Якщо постачальник послуг задовольняє запит, він повинен надати абоненту таку інформацію:
- Номер телефону обладнання;
- ім'я абонента, який здійснював небажані дзвінки, або повідомлення – у разі наявності адреси реєстрації місця проживання або адреси реєстрації юридичної особи.
Крім того, при задоволенні запиту постачальник зобов'язаний зберігати інформацію про запит, який був задоволений, та відповідь на нього протягом 3 років з дня надання інформації абоненту в обсязі, необхідному для ідентифікації абонента та підтвердження здійснення небажаних дзвінків на номер абонента.
Також постачальник зобов'язаний повідомити абонента, чиї дані були надані у відповідь на запит про надання таких персональних даних протягом трьох робочих днів з дня їх надання. Абонент зможе подати письмовий запит постачальнику електронних комунікаційних мереж або послуг з відстеження шкідливих або небажаних дзвінків.
У свою чергу постачальник може тимчасово, але не більше 3 місяців записувати походження всіх викликів до кінцевого термінального обладнання абонента або кінцевих пунктів мережі, включаючи ті, для яких існує вимога не ідентифікації.
Постачальник зобов'язаний повідомити абонента, чиї дані були надані у відповідь на запит про надання таких персональних даних протягом трьох робочих днів з дня їх надання.
Нагадаємо, новий код, старі проблеми: Київстар пояснив, чому месенджери "глючать" на номерах 077.
Раніше повідомлялося, що не генератор, а електромобіль: як lifecell збирається вирішувати проблеми під час тривалих відключень.
Також, Київстар запускає зручну функцію: як убезпечити свій номер за лічені хвилини.