Вже днями Закон набуває чинності
Справжнім рекордсменом за кількістю голосів "За" від парламентарів з різних політсил у Верховній Раді став законопроект № 5330-1 – щодо захисту дітей від негативного впливу продукції сексуального чи еротичного характеру. Дану ініціативу у другому читанні та в цілому підтримали 344 нардепи. Новий Закон розширює "санкційний" список для порушників, причетних як до інтимних фото- і відео-зйомок за участі неповнолітніх і забороненої секс-реклами – за це передбачені не лише штрафи, а й роки "відсидки" за гратами. Подробиці з'ясовували Знай.ua.
Зміни у 5 статтях: секс-реклама і "шкільна" еротика
Головні зміни затвердженої ініціативи спрямовані на внесення змін до 5 статей Закону України "Про захист суспільної моралі".
"Законопроектом передбачені усунення прогалин в законодавстві та захист дітей від негативного впливу такої продукції. А також – заборона на створення і розповсюдження фото-, відео- чи аудіо-продукції сексуального чи еротичного образу дітей", - зазначає ініціатор № 5330-1 голова підкомітету у справах сім'ї та дітей Комітету Верховної Ради Тетяна Рябуха.
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
Цей новий пункт відтепер офіційно з'явився в ст. 7 "Захист дітей від негативного впливу продукції сексуального чи еротичного характеру".
Оновлена редакція ч. 1 статті № 1 Закону встановлює чітко визначені місця для реклами продукції еротичного характеру. Це стосується і місць проведення видовищних hot-заходів.
"Спеціально визначене місце – територія чи приміщення з пристойним зовнішнім оформленням, максимально віддалене від місць масового відпочинку, закладів позашкільної, дошкільної, спеціалізованої та загальної середньої освіти, пам'яток історії й культури, сакральних і ритуальних об'єктів та військових частин", - йдеться в тексті законопроекту № 5330-1.
300 м – від шкіл і дитсадків: цигарки і "полуничка"
Аналогічні норми прописані також для алкогольних і тютюнових виробів.
Розміщення такої реклами забороняється ближче ніж за 300 метрів від території дитячих дошкільних закладів, шкіл та інших навчальних закладів. Про це йдеться в Постанові Кабміну №693 про "Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу".
Окреме положення в Законі "Про захист суспільної моралі" виділено теле- і радіокомпаніям, які діють в Україні – їм забороняється створювати, поширювати інформацію і транслювати кіно-, аудіо-, відеопродукцію, що містить елементи порнографії.
"Розповсюдження теле-, радіо-, аудіо- і відеопродукції сексуального чи еротичного характеру спеціалізованим засобом масової інформації можливе лише за умови спеціальної обробки сигналу. Трансляція теле-, відео- і радіопрограм, що містять елементи еротики, допускається з 24.00 до 4.00", - йдеться в тексті документу.
До речі, розповсюдження та реклама продукції сексуального характеру категорично заборонена також:
- в житлових будинках,
- приміщеннях органів державної влади,
- закладах культури і мистецтва,
- в підземних переходах та станціях метрополітену,
- електропотягах і вокзалах,
- у місцях громадського відпочинку, на вуличних лотках і ринках.
За "секс"-рекламу – штрафи: хто платитиме?
То ж як каратимуть причетних до подібних правопорушень? У ст. 21 Закону "Про захист суспільної моралі" відзначається, що порушення затверджених "секс"-заборон тягне за собою цивільно-правову, дисциплінарну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
"Рішення про обмеження обігу матеріалів і продукції сексуального характеру за віковою ознакою приймають органи державної влади та органи місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабміном України", - зазначено в положеннях прийнятого сьогодні Закону.
А покарання за порушення законодавчих норм кардинально різні – це можуть бути як штрафи, так і перебування за гратами.
Наприклад, рекламодавці-порушники за замовлення забороненої продукції сплатять 5-кратну суму від вартості розповсюдженої реклами. Іншим учасникам процесу теж світять грошові "санкції" – це не лише рекламодавці, а й виробники та розповсюджувачі реклами.
За повторне порушення протягом 1 року накладається штраф у подвійному розмірі. Ці норми прописані в Законі України "Про рекламу".
За неподання або подання свідомо неправдивої інформації щодо вартості забороненої реклами, взагалі, взагалі, мізерний штраф – всього 1700 грн.
Грошове покарання передбачене і за залучення до реклами підлітків до 18 років - у якості фотомоделей у зображенні із вживанням спиртного та куріння тютюнових виробів.
За дитячу порнографію – від 5 до 12 років
Одне з найсуворіших покарань передбачене за причетність до секс-продукції за участі неповнолітніх.
За статтею 301 ККУ, порушнику світить від 5 до 10 років позбавлення волі за ввезення, виготовлення, збут і розповсюдження зображень, творів чи інших предметів еротичного характеру, що містять дитячу порнографію.
Таке ж покарання передбачено і за примушування неповнолітніх до участі у створенні подібної продукції.
За повторне вчинення цього правопорушення (або з отриманням доходу у великому розмірі чи за попередньою змовою групою осіб) – позбавлення волі на строк від 7 до 12 років із позбавленням права обіймати певні посади до 3 років.
Затверджений Парламентом Закон набирає чинності майже миттєво – з дня, наступного за днем його опублікування.
А Кабміну дають всього 1 місяць на приведення необхідних нормативно-правових актів у відповідність із затвердженим сьогодні документом.
До речі допомогти у пошуку причетних до розповсюдження секс-продукції за участі дітей можуть і звичайні українці – у випадку виявлення такого контенту слід звертатися до Департаменту кіберполіції Нацполіції України.
Тож про подальший розвиток подій та нові законодавчі ініціативи Парламенту читайте на порталі Знай.ua.