Який обов'язковий "доказ" додавати до заяви і де отримати дієву пораду у нестандартних ситуаціях?
Як стверджують в Уряді, право на призначення житлової субсидії має кожна особа або родина, чиї витрати на оплату послуг ЖКГ перевищують 15% щомісячного сукупного доходу. Та, попри це легке трактування, все більше українців зневірюється в отриманні завітного "так", обурюючись "ганебним" процесом оформлення. До нашої редакції надходять десятки звернень із проханням роз'яснити, чи мають шанс стати субсидіантами громадяни, разом з якими в оселі прописані інші члени родини, але по факту вони давно тут не проживають. Також українці просять надати контакти "універсальної" сервіс-служби, де можна оперативно отримати пораду з нестандартних ситуацій перш, ніж подати заяву. Деталі з'ясовували Знай.ua.
Квест у понад 1 годину: "порожні" боти та help-служба
Аби детально з'ясувати план покрокових дій для успішної подачі документів на отримання житлової субсидії, враховуючи нестандартні варіанти відносин заявника і прописаних в оселі осіб, ми звернулися до профільного Міністерства – Мінсоцполітики України.
Проте, майже година дзвінків за "гарячими" номерами, зазначеними на офіційному сайті Міністерства, не принесла жодних результатів.
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав
Плюс 2361 грн на картку щомісяця: хтось із пенсіонерів у 2025 році отримає солідний бонус
Як, власне, і паралельне спілкування з чат-ботом, розмову з яким автоматично пропонує Мінсоцполітики.
На жодне з 3 формулювань питання відповіді за 30 хвилин спілкування від нього ми так і не дочекалися: замість обіцяного зв'язку з оператором – лише нескінченне прохання "Спробувати ще раз".
А єдиною порадою від спеціалістів Мінсоцполітики, яку ми почули через 1 годину "атаки", стало коротке відсилання на Національну соціальну сервісну службу України зі словами "Там Вам все прояснять по любій ситуації".
Але ж і тут не склалося – оператори Нацсоцслужби лише зробили чергове "пересилання", яке, на диво, виявилося результативним.
Тож, аби зекономити свій час і одразу почути практичну консультацію, радимо звертатися до місцевих Центрів надання адміністративних послуг та Управлінь соціального захисту населення.
Оскільки більшість звернень від наших читачів ми отримали від жителів столиці, надаємо перелік "гарячих ліній" ЦНАП усіх районів Києва.
Обов'язкові документи: довідка і особиста інфа "в деталях"
Невід'ємною складовою загального пакету документів є офіційний "доказ", що підтверджують факт непроживання особи за зазначеним місцем реєстрації.
"У місцевому ЖРЕО потрібно взяти довідку, що ця людина фактично там проживає, але офіційно не зареєстрована за вказаною адресою. В декларації ж заявник розписує дані і цієї людини, і його дружини/чоловіка – включаючи і неповнолітніх дітей, якщо вони є", - пояснюють у Відділі соціальної підтримки громадян Управління соціального захисту населення Подільської РДА м. Києва.
Окрім сімейного стану кожного члена родини, прописаного в оселі, вноситься серія і номер паспорта, ідентифікаційний номер. І не тільки.
"Дані про себе і зареєстровану особу заявник пише в першій табличці – у розділі "Дані про зареєстрованих осіб", а про родичів – у Розділі ІІ "Дані про членів сім'ї". Конкретна сума доходів тут не пишеться, але зазначається місце роботи. Якщо хтось працює неофіційно, це також потрібно вказати", - відзначають спеціалісти УСЗН Подільського району.
Як додають у Мінсоцполітики, в запасі треба також мати і інші документи – вони можуть знадобитися "для розгляду питання по суті".
Хто залишиться "за бортом": аліменти, мандрівки і депозит у 100 тисяч
Та, навіть додавши вищезазначені документи, видихнути з полегшенням не вдасться – доведеться пройти ще один "тест-драйв".
І стосується це не тільки заявника, а і тих осіб, що за фактом не проживають в оселі із заявником, але офіційно там прописані.
Субсидія НЕ ПРИЗНАЧАЄТЬСЯ, якщо будь-хто зі складу домогосподарства (або член родини):
- Має заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів більше 3 місяців.
- Впродовж 12 місяців перед поданням заяви на отримання субсидії здійснив на суму у понад 50 тис грн:
-купівлю земельної ділянки, квартири/будинку (чи іншого нерухомого майна), транспортного засобу, цінних паперів, будівельних матеріалів, здійснив закупівлю безготівкової або готівкової іноземної валюти
АБО
-одноразово оплатив будь-які роботи або послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних послуг).
- Перебував за кордоном сукупно більше 60 днів.
- На 1 число місяця, з якого призначається субсидія, має на депозитному банківському рахунку(-ах) суму у понад 100 тис грн.
- Має у власності транспортний засіб (крім мопеда і причепа), що підлягає державній реєстрації:
- з року випуску якого минуло менше 5 років
АБО
-більш ніж ОДИН транспортний засіб, з року випуску якого минуло менше 15 років.
Більш детально з переліком "заборон" ви можете ознайомитися у відповідному Розділі на сайті Мінсоцполітики.
Як подати та коли чекати на "вердикт"?
Написати заяву і подати пакет документів на отримання субсидії можна в ЦНАП та органах соцзахисту населення за місцем реєстрації або фактичного проживання.
Втім, в умовах запровадженого Урядом карантину, у більшості районних УЗСН столиці вже запроваджено попередній запис громадян на прийом.
Разом з тим, можна надіслати цей "пакунок" і звичайним листом.
"Разом із заявою, заповненою декларацією, копією квитанцій та чеками про оплату житлово-комунальних послуг за останній місяць усі дані можна надсилати листом. Якщо документи подаються у жовтні або на початку листопада, субсидія призначається з початку опалювального періоду. Далі – вже тільки з місяця звернення", - наголошують у Відділі соціальної підтримки громадян Управління соціального захисту населення Подільської РДА м. Києва.
Охочі подати документи дистанційно, можуть зробити це в онлайн-форматі. А саме:
- В електронній формі через державний веб-портал електронних послуг "Дія".
- Заповнити форму за цим посиланням, ідентифікувавшись одним із 3 способів:
-електронна пошта
-електронний цифровий підпис
-або Bank ID.
Варто додати, що при реєстрації за ел. поштою потрібна також подача усіх необхідних документів і у паперовій формі.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.
Також Знай.ua писав, що в Україні запрацює нова система оформлення документів: на кону – сотні гривень і години в чергах.