У Києві обговорюють можливість зробити громадський транспорт безкоштовним для всіх мешканців та гостей столиці. Ідею підтримав депутат Київради Андрій Вітренко, посилаючись на успішні приклади європейських столиць, де такі моделі вже працюють.

У своєму інтерв'ю для Новини.LIVE він зазначив, що Київ також має всі необхідні фінансові можливості для реалізації цього проекту.

Наразі вартість проїзду в громадському транспорті Києва варіюється від 8 до 15 гривень, залежно від маршруту. Проте, як зазначає Вітренко, бюджет столиці має достатньо ресурсів для впровадження безкоштовного транспорту.

"У Києві гроші є. Бюджет столиці становить 100 мільярдів гривень," — заявив депутат, підкреслюючи, що проблема полягає не в нестачі коштів, а в управлінській неспроможності міської влади.

Громадський транспорт. Фото: скрін youtube

Популярні новини зараз

Якою буде максимальна пенсія у 2025 році: чи очікувати українцям на підвищення виплат

Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання

Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще

Він також додав, що неодноразово обговорював це питання з керівництвом Києва, зокрема з представниками Департаменту транспорту та директорами "Київпастрансу" і метрополітену, але конкретних кроків поки що не було зроблено.

У прифронтовому Харкові метро вже працює безкоштовно для мешканців. Це стало можливо в умовах війни, коли місто зіткнулося з великими викликами. У Європі також існують приклади, коли громадський транспорт став безкоштовним у містах, що прагнуть зменшити використання приватних автомобілів та покращити екологічну ситуацію.

Хоча ідея виглядає перспективною, впровадження безкоштовного транспорту в Києві зустрічає багато перешкод. Основні з них пов'язані з інституційною неспроможністю та відсутністю політичної волі у керівництва міста.

Попри регулярні дискусії на цю тему, відсутність конкретних кроків на даному етапі ставить під сумнів реальність впровадження цієї ініціативи найближчим часом. Київ уже пережив 9-місячний період, коли частина метрополітену була закрита через аварію, що змусило мешканців користуватися наземним транспортом за тією ж ціною.

Нагадаємо, платити за труби доведеться навіть без опалення: чому так

Раніше ми розповідали про зміни субсидій з жовтня: чому виплати зменшаться

Також, пенсії по-новому: як буде працювати солідарна система в Україні